“Dankzij Telforce is ons telefonische incassoproces volledig geïntegreerd met onze incassosoftware. Medewerkers hoeven alleen nog maar in te loggen en kunnen direct effectief aan de slag, terwijl dossiers automatisch door het proces worden geleid. De combinatie van predictive dialing en slimme caller ID-pools levert ons aantoonbaar veel tijdwinst en een hogere bereikbaarheid op.”
Marijn Klaassens
Salesmanager, ACCS International
ACCS International – Efficiënter incasseren met geautomatiseerde outbound-campagnes
ACCS is een nationaal én internationaal opererend incassokantoor met het hoofdkantoor in Eindhoven. Sinds 2004 wordt er dagelijks gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening en het optimaliseren van het resultaat voor haar opdrachtgevers.
ACCS realiseert zich dat er een groot verschil zit tussen schulden incasseren en schulden oplossen en zet zich uitdrukkelijk in voor het laatste. Dat doen ze niet alleen in Nederland, maar wereldwijd: met vestigingen op Curaçao, Aruba, in Duitsland en Turkije wordt overal het verschil gemaakt.
ACCS is data gedreven, innovatief en maatschappelijk betrokken. Ze werken doelgericht volgens internationale standaarden, maar met oog voor lokale wet- en regelgeving, cultuur en mensen.
Sinds 2023 werkt ACCS met Telforce om het telefonisch incassoproces verder te professionaliseren en automatiseren
Waar medewerkers voorheen handmatig moesten bepalen wanneer zij bereikbaar waren en welke dossiers gebeld moesten worden, volstaat vandaag de dag één handeling: inloggen in Telforce en op de ‘pauze uit’-button drukken. Vanaf dat moment ontvangen medewerkers automatisch inkomende debiteurenoproepen die volledig aansluiten op hun workflow.
Geautomatiseerde dossierinvoer vanuit hun incassosoftware
Telforce heeft een directe koppeling ontwikkeld met de incassosoftware van ACCS. Hierdoor worden debiteurdossiers dagelijks automatisch ingeladen, klaargezet voor de juiste campagne en na een gesprek automatisch verplaatst naar de volgende fase in het belproces. Dit sluit nauw aan op de logica van het incassotraject en voorkomt handmatig werk of fouten.
Slimmer uitbellen met Caller ID-pools
Om te voorkomen dat debiteuren herhaaldelijk hetzelfde nummer herkennen, maakt ACCS gebruik van Caller ID-pools. Telforce wisselt automatisch tussen verschillende uitgaande telefoonnummers, waardoor de bereikbaarheid significant stijgt.
Predictive dialer levert 40% tijdwinst op
Dankzij de predictive dialer worden alleen effectieve oproepen doorgestuurd naar ingelogde medewerkers. Gesprekken waarbij niet wordt opgenomen, afgesloten nummers of voicemails worden automatisch uitgefilterd. Hierdoor verliezen medewerkers geen tijd, wat resulteert in een productiviteitswinst van ongeveer 40%.
Het resultaat
Met Telforce beschikt ACCS over een geautomatiseerde, hoogwaardige en schaalbare outbound-omgeving waarin medewerkers efficiënter werken, managers beter kunnen sturen en debiteuren sneller en consistenter worden bereikt.
