Skip to content
crazycall

Telforce vs Crazycall

In dit artikel vergelijken we Crazycall met Telforce. Crazycall is een nieuwkomer op de markt en heeft beperkte functionaliteiten maar heeft dankzij hun status een voorsprong op het gebied van grafisch ontwerp en de eenvoud is ook hun kracht.

 

 

 

 

 

 

 

Crazycall in detail

Bij het opstarten met Crazycall ben je verplicht een telefoonnummer te kiezen. Dit kan een regionaal nummer in Nederland of België zijn of een niet-regionaal nummer (085 bijvoorbeeld). Een nummer kost $4 USD per maand.

Bij het aanmaken van een account wordt er ook standaard het eerste project aangemaakt. Hierop kun je daarna nummers inladen die aangemaakt worden als ‘Contacts’. Deze worden standaard ontdubbeld op telefoonnummer.

Hierna kun je al gaan bellen, alhoewel het natuurlijk handig is om eerst een Script te maken en ook resultaatcodes toe te voegen. Het bellen gaat via de browser met een webphone.

Er is een aardige set met rapportages beschikbaar (14 stuks) en de bewaartermijn van opnames en gesprekshistorie is voor het goedkoopste abonnement gesteld op 45 dagen, dus dat is erg onaantrekkelijk.

Verder is er nog een do-not-call list (DNC) en een online widget waarmee leads vanuit een website automatisch in Crazycall komen. 

Qua integratie is het mogelijk om van buiten af informatie in Crazycall te schieten maar niet andersom. Dit kan leiden tot teleurstellingen als u bijvoorbeeld bij ieder gesprek uw bestaande CRM wilt aanroepen.

 

Vergelijking Crazycall & Telforce

Kort gezegd is Crazycall heel erg beperkt en niet erg geschikt voor inbound projecten. Voor outbound projecten is Crazycall welk gebruiksklaar maar zeker niet voor de grotere organisaties die meer flexibiliteit willen. Hieronder bekijken we de grootste verschillen.

Crazycall

Telforce

Prijs

$22 per account per maand (we gaan uit van het TEAM pakket omdat STARTER maar 45 dagen bewaartermijn heeft voor opnames en gesprekshistorie)

Prijs

€38 per gelijktijdige gebruiker per maand (we gaan uit van Lite pakket, bij het Basic pakket betaald u €28 per maand, zie tarieven), dus u betaalt niet voor niet-ingelogde gebruikers, bij Crazycall wel!

Telefoonnummers

$48 per nummer per jaar

Telefoonnummers

€25 per nummer per jaar en €10 per blok van 10 nummers per maand

Taal

Alleen Engels

Taal

15 talen

IP whitelisting

Alleen bij duurste pakket

IP whitelisting

Bij alle pakketten

Rapportages

14 standaardrapportages om uit te kiezen

Rapportages

44 standaardrapportages om uit te kiezen

Support

Support via chat en telefoon (Engels). Geen handleiding?

Support

Support via chat en telefoon (Nederlands) en daarnaast is er een knowledgebase en handleidingen

Dialing

Alleen powerdialing

Dialing

Per project kan er gekozen worden tussen power dialing, predictive dialing (3 soorten), of preview dialing. Ook binnen deze algorithmes kunnen zaken ingesteld worden zoals drop limits en aantal agents vereist.

Inbound keuzemenu (IVR)

Is er niet

Inbound keuzemenu (IVR)

Onbeperkt zelf aanmaken met flexibele routering

Inbound wachtrij

Geen verdere instellingen mogelijk

Inbound wachtrij

Van alles kan ingesteld worden zoals verschillende wachtrijen per campagne, het automatisch laten terugbellen van klanten met wachtrij positie behoud, kleuren per wachtrij, maximale tijden, diverse prompts, ACD methodes, skill based routing en nog veel meer.

Kwaliteitscontrole

Hiervoor is geen module

Kwaliteitscontrole

Supervisors kunnen gesprekken goedkeuren of afkeuren waarna deze eventueel weer terugkomen bij (dezelfde) agent om de klant nog een keer te bellen.

Koppeling met externe applicatie

Zeer beperkt, er kan gekoppeld worden vanuit buiten met Crazycall maar niet andersom.

Koppeling met externe applicatie

U kunt via een iframe of een button de gegevens uit een andere applicatie ophalen en die tijdens het gesprek aan de agent laten zien. Ook kan via de API van de externe applicatie de gegevens opgehaald worden en in de aan te maken velden in Telforce getoond en bewerkt worden.

Rechtenbeheer

Niet mogelijk, iemand is Owner, Admin of Agent.

Rechtenbeheer

Zeer geavanceerd. Per gebruiker kan voor ieder onderdeel in het admin panel ingesteld worden wat ze wel en niet mogen. Daarnaast kunnen er gebruikersgroepen gemaakt worden die toegang hebben tot hun eigen campagnes en gebruikers, handig als u met onderaannemers werkt of gescheiden teams/afdelingen.

Wallboard

Is er niet

Wallboard

Speciaal wallboard voor grote LCD schermen of beamers in het callcenter

Doorverbinden

Zeer basic, agent moet zelf nummer invoeren

Doorverbinden

Op basis van een standaardpanel waarmee de agent andere agents kan aanklikken of kan doorverbinden naar bestemmingen binnen uw organisatie op basis van naam, afdeling, kamernummer, etc. Standaard met ruggespraak (warm).

Bellijsten

Per project 1 contactenlijst

Bellijsten

Per project meerdere bellijsten mogelijk die flexibel uit/aan gezet kunnen worden of gemixed kunnen worden.

Toestel

Werkt uitsluitend met webphone

Toestel

Werkt met webphone, softphone, hardphone, GSM en vast-over-mobiel simkaart.