Skip to content

Callcenter software kosten – Waar moet u op letten?

Callcenter software kosten

Meer weten over wat callcenter software kost? Bij software kiezen is het noodzakelijk om te begrijpen welke prijsmodellen er zijn en welke software binnen het budget past. Daarom is er hier gekeken naar de kosten van callcenter software en wat Telforce aanbiedt in vergelijking met bekende aanbieders.

We bespreken de volgende onderwerpen:

  • Wat kost callcenter software?
  • Waarom kiezen voor Telforce?
  • Wat beïnvloedt de kosten?
  • Hoe vergelijkt u de prijzen?
graphic-hero-banner
graphic-studio-work-1

Wat kost callcenter software?

Een callcenter is het centrale punt binnen bedrijven om telefoontjes af te handelen. Dit kan zowel om inkomende als uitgaande gesprekken gaan. Callcenter software zorgt ervoor dat deze afdeling efficiënt draait en de klanttevredenheid daardoor zo hoog mogelijk is. Ondanks trends zoals klantcontact via de e-mail of social media is er nog steeds veel behoefte aan callcenter software. Vooral door het persoonlijke karakter van een telefoongesprek en de uitstekende service die daardoor te bieden is.

Verschillende bedrijven rekenen daar op verschillende manieren kosten voor. Een aantal partijen op een rij:

SoftwarePrijsstelling (per gebruiker per maand)
Telforce€45,- tot €66,-
Avaya$12,99 tot $36,99
Liveagent€9,- tot €85,-
Leaddesk€99,- tot €139,-
SteamPrijsmodel op maat
Talkdesk$85,- tot $145,-
Zendesk€55,- tot €115,-
DialpadVanaf $15,-
Five9$175,- tot $325,-

Houd er rekening mee dat er vaak nog veel meer (verborgen) kosten zijn. Neem contact met ons op om hier verder over te spreken. Dan laten wij direct zien hoe dit werkt en wat er mogelijk is.

Waarom kiezen voor Telforce?

Telforce biedt maatwerkoplossingen en een persoonlijke benadering. De prijsstructuur van Telforce is gebasseerd op daadwerkelijk gebruik, daarnaast zijn er maandelijkse en eenmalige kosten.

Ga naar Telforce tarieven om precies te zien wat de callcenter software bij Telforce kost.

Door middel van een audit kan Telforce inzicht bieden in mogelijke kostenbesparingen en de business case bespreken. De focus ligt op langetermijnrelaties en succesvolle implementaties, met duidelijke afspraken over eenmalige kosten of werk op offertebasis. 

Neem contact op om dit te bespreken.

Wat beïnvloedt de kosten?

Er zijn een aantal zaken die het kostenaspect van callcenter software beïnvloeden. Hieronder de belangrijkste factoren:

  • Hoe meer gebruikers (agents) de software tegelijkertijd gebruiken, hoe hoger de kosten. Vaak betaalt u per gebruiker (agent) een standaardbedrag.
  • Meer geavanceerde functies, zoals een CRM-integratie en de mogelijkheid om specifieke analyses te maken, verhogen de kosten. Vaak is er namelijk maatwerk nodig om dit soort zaken werkend te krijgen.
  • Eenmalige installatiekosten en doorlopende kosten variëren aanzienlijk. Dit is iets dat u per softwarepakket goed moet vergelijken en is afhankelijk van de software die u kiest.
  • Daarnaast zijn er kosten voor belminuten, waarbij er een verschil is tussen mobiele en vaste lijnen. Ook is er een verschil tussen binnen- en buitenland.
  • Supervisor-accounts voor managers kosten soms extra. Bij Telforce zijn er geen extra kosten voor supervisor-accounts.

Wilt u de tarieven van Telforce vergelijken met andere aanbieders? Ga dan naar een website zoals Capterra om te zien hoe concurrerend wij in vergelijking met andere partijen zijn.