Skip to content

Microsoft Teams als callcenter software inzetten

Microsoft Teams als callcenter software

Microsoft Teams is een handig hulpmiddel voor zakelijke communicatie. Het biedt mogelijkheden rondom chatten, videovergaderen en bestanden delen. Steeds meer bedrijven overwegen Teams als callcenter software te gebruiken. Dit is niet in alle gevallen de juiste oplossing en deze partijen komen steeds vaker bij Telforce uit.
graphic-hero-banner

Hoe Werkt Microsoft Teams Als Callcenter Software? Microsoft Teams is te gebruiken om een callcenter mee op te zetten. Dit zou u op de volgende manier in kunnen richten:

  • Om de juiste functionaliteiten in Microsoft Teams te gebruiken heeft u specifieke licenties nodig. Eén daarvan is de Microsoft 365 Phone System licentie. U kunt een proefperiode instellen om de functies uit te proberen. Dan hoeft u niet direct het gehele pakket aan te schaffen.
  • Voeg alle medewerkers toe die gebruik gaan maken van het callcenter. Dit kan via het Microsoft 365 admin portal.
  • Verkrijg telefoonnummers via Microsoft of verplaats bestaande nummers naar het systeem.
  • Communications Credits stelt u in om internationaal bellen te activeren.
  • Stel een auto attendant in die inkomende oproepen automatisch beantwoordt en doorstuurt naar de juiste afdeling of persoon. Maak call queues om oproepen in een wachtrij te plaatsen wanneer alle agenten bezet zijn.
  • Creëer verschillende teams en groepeer agenten op basis van hun rol of de afdeling waar zij onderdeel van zijn.
  • Configureer de routing om oproepen naar de juiste afdeling te sturen.
  • Configureer hot desking om verschillende gebruikers in staat te stellen hetzelfde toestel te gebruiken op verschillende tijden. Hot desking is echter iets dat je alleen nodig hebt als je met fysieke toestellen werkt, dit heb je bij Telforce (ons alternatief) niet nodig, daar log je via de browser in.
  • Microsoft Teams kan integreren met verschillende andere diensten zoals Salesforce, Zendesk en meer via connectors en API’s. Denk er goed over na wat u precies wilt integreren.
  • Maak gebruik van bots ter ondersteuning om te helpen bij eenvoudige vragen en taken.

Dit stappenplan helpt u om Microsoft Teams in te zetten als callcenter software en daarmee profiteert u van de integratie met andere Microsoft Office-tools.

Alternatieven voor Microsoft Teams Naast Microsoft Teams zijn er allerlei alternatieven waarmee u een callcenter op kunt zetten.

Denk daarbij aan:

  • Telforce – Onze callcenter software biedt uitgebreide functies voor inbound en outbound calls, CRM-integratie en maatwerkoplossingen. Ideaal voor allerlei soorten organisaties. Wij zijn gemakkelijker te benaderen dan grote techbedrijven zoals Microsoft en daarom kiezen steeds meer organisaties voor bedrijven met een persoonlijke benadering zoals Telforce. Daarnaast is het belangrijk te benoemen dat Telforce auto dialing kan doen.

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en boek een demo om onze software in een videocall te bekijken.

Er zijn ook alternatieven zoals:

  • Google Meet – Biedt veel mogelijkheden voor videoconferenties en ook wat simpele callcenter functies. Grotendeels gratis te gebruiken.
  • Slack – Bekend om gebruiksvriendelijke interface en integraties. Weinig functionaliteiten voor callcenters. Wel voordeliger dan dedicated-oplossingen.
  • Zendesk – Heeft veel verschillende functies voor een callcenter en daardoor geliefd bij veel gebruikers. Heeft wel een behoorlijk prijskaartje.

Live-agent – Een omnichannel helpdesk- en callcenteroplossing die bedrijven helpt om klantondersteuning te bieden via meerdere kanalen. Alles-in-één oplossing.

Wat kost Microsoft Teams als callcenter software? Dit zijn de kosten die Microsoft Teams met zich meebrengt. Op dit moment zijn dat de volgende tarieven (1 augustus 2024)

  • Microsoft Teams Essentials is €3,70 per gebruiker per maand, met onbeperkte vergaderingen tot 300 deelnemers, 10 GB cloudopslag per gebruiker en onbeperkt chatten​.
  • Microsoft 365 Business Standard is €11,70 per gebruiker per maand, inclusief desktopversies van Office-apps en extra samenwerkings- en webinar-tools.
  • Microsoft Teams Phone System licentie is €6,80 per gebruiker per maand, nodig voor het beheren van telefoonsystemen binnen Microsoft Teams​​.
  • Calling Plan is €12 per gebruiker per maand voor binnenlands bellen.

Meer details vinden? Ga naar de Microsoft Teams prijspagina.

Overweeg de behoeften van uw callcenter software bij het kiezen van de juiste software. Bekijk telforce.nl voor meer informatie.