Skip to content

Open source software voor callcenters

Open source software voor callcenters

Open source software biedt een stukje flexibiliteit en kan soms voordeliger zijn dan alternatieven. Voor callcenters biedt open source software zoals Asterisk, FreePBX en Elastix veel mogelijkheden. Wilt u graag met een partner werken die de integraties regelt, voor een aantrekkelijke ‘look and feel’ zorgt en de juiste hosting? Dan bent u bij Telforce aan het juiste adres. Wij werken met open source software en zorgen ervoor dat u dit volledig ontzorgd voor een voordelig tarief kunt gebruiken.

graphic-hero-banner
graphic-studio-work-1

Wat is open source software?

Open source software is software waarvan de broncode vrij beschikbaar is. Dit betekent dat gebruikers de software kunnen aanpassen aan hun specifieke behoeften. Voorbeelden van open source callcenter software zijn Asterisk, FreePBX en Elastix. Nog meer voorbeelden van open source software voor callcenters zien? Kijk eens naar deze webpagina van Goodfirms.co. Hier vindt u een uitgebreid overzicht.



Wat kost open source software?

Hoewel open source software vaak gratis downloadbaar is, zijn er andere kosten waar u rekening mee moet houden. Dit zijn de kosten waar u op kunt rekenen:

  • Er zijn kosten voor het installeren en configureren. Een partij zoals Telforce kan dit volledig voor u uit handen nemen. Uiteraard staat daar wel een kleine vergoeding tegenover.
  • Er zijn kosten voor het aanpassen van de software aan specifieke eisen. U kunt zelf zaken aanpassen of dit door een software partij laten doen. De software van Telforce is in principe voor alle gebruikers geschikt en krijgt soms kleine aanpassingen op basis van de klantbehoefte.
  • Er zijn doorlopende kosten voor het onderhouden en ondersteunen van de software. Hier moet u bijvoorbeeld een onderhoudscontract voor afsluiten.

Telforce biedt een gebruiksvriendelijke open source-gebaseerde oplossing aan die betaalbaar is. Een service die steeds meer bedrijven aanspreekt en ook met name bedrijven die met open source software aan de slag willen.

Door middel van een audit kan Telforce inzicht bieden in mogelijke kostenbesparingen en de business case bespreken. De focus ligt op langetermijnrelaties en succesvolle implementaties, met duidelijke afspraken over eenmalige kosten of werk op offertebasis. 

Neem contact op om dit te bespreken.

Waarom werkt Telforce op basis van Vicidial?

Vicidial is een open source callcenter systeem ontworpen om te draaien op de Asterisk PBX telefooncentrale, geschikt voor zowel inbound als outbound callcenter activiteiten. Het biedt een interactieve interface voor agents die via alle bekende browsers werkt, waarbij agents enkel een computer met internet en headset nodig hebben. In de interface is het mogelijk om rapportages te bekijken en instellingen aan te passen. Vicidial is toegankelijk voor thuiswerkers en externe gebruikers. Momenteel zijn er meer dan 1000 installaties wereldwijd. Sommige setups met meer dan 300 gebruikers tegelijk.

Door middel van een audit kan Telforce inzicht bieden in de mogelijkheden rondom open source software. Telforce gaat voor langetermijnrelaties en succesvolle implementaties, met duidelijke afspraken over eenmalige kosten en losse werkzaamheden altijd op offertebasis. Neem contact op om dit te bespreken en boek een demo om onze open source software in een videocall te bekijken.